torsdag, juni 25, 2009

Trött och irriterad


Livet gnisslar.

Mitt ansikte känns stelt och irritationen bubblar under ytan.
Har Concertan slutat fungera?

Nu är det som det alltid har varit, jag tänker elaka tankar om folk (läs, familjen) och saker, men jag säger inget. Jag drar och sliter, saker fastnar och stretar emot.
Det känns som om något pyr och snart ska börja brinna
Samtidigt vill jag inget. Jag orkar inget. Jag vill sova och vara i fred. Och försöker någon få igång mig så blir jag arg! Låt mig vaaaaaa!!!!

Jag känner mig missförståd och illa behandlad. Människor säger elaka sårande saker till mig och jag förstår inte varför. Tårar ligger på lur mest hela tiden. Dom förstår mig inte! Hör dom inte vad jag säger, eller är det jag som inte kan göra mig förstådd?

Men, jag tror inte att jag är deprimerad.
Bara typ avstängd och full gas samtidigt....Mixad??

Idag var första dagen utan Efexor. Det kan ju påverka, jag ska vänta över helgen och se, mår jag lika dant då så måste jag ringa.

Undrar hur stor dos Concerta man kan äta egentligen? Det känns ju som om effekten har avtagit, kan den göra det? Kan det bli så att man behöver mer och mer för att få effekt? Usch, det känns ju verkligen inte bra i så fall.

Just ja, jag har sovit dåligt ett par nätter och bara ätit skitmat, det är inte bra när man är bipolär. Det borde jag komma ihåg. Men hur ska det gå till, jag kommer ju knappt ihåg vad jag heter.

En bättre morgondag kanske kan stabilisera upp mig, man kan ju hoppas i alla fall.

2 kommentarer:

Judith sa...

Vilken dos har du nu på Concerta?
Det kan ju mycket väl vara så att den behöver i alla fall justeras.
Läste hos AtDeHyDi för ett tag sedan då hon testade vara utan Ritalin för att se vad som hände. Hon blev tvärilsk!!!
Så arg att stolarna for omkring.
Den där vilda ilskan är ju ett av våra kännetecken vad jag har förstått också. Jag blir också så där vaninnigt arg.

Jag tycker verkligen att du ska prata med din läkare om det här för det kan vara värt en doshöjning kanske av Concerta.

Varm kram

Anonym sa...

Känner igen det här. Sån blev jag när jag höjde dosen från 72 mg till 90. Fast jag bregrep ju inte att det kunde handla om Concertan. Så vi höjde dosen ett snäpp till. 108 mg. Det blev etter värre. Nu är jag tillbaka på 72 mg och mår så mycket bättre.

Kan det vara så tror du att du helt enkel har fel dos?

kramis