tisdag, augusti 18, 2009

Vädra


Ibland är det så skönt att få vädra ut och sätta ord på sina tankar. Bara genom att göra det klarnar saker och ting.
Ibland, och det bästa, är ju att få prata med en vän och direkt få feedback på sina tankar, men även att skriva ned allt kan räcka.

Jag tror att mycket av min leda beror på att det är dags för mig att börja jobba. Nu mår jag så bra det går att må med min sjukdom och mitt handikapp.
Jag har inte så mycket att ge min man, förmodligen så tycker han att jag är rätt tråkig nu. Jämfört med hur jag var innan medicineringen är det en enorm skillnad.
Tidigare var det nog som att medverka i en såpopera att leva med mig, nu är det mer som ett naturprogram!

I kväll ska jag prata lite med honom, fråga om vi kanske kan jobba på att ha en bättre ton mellan oss och verkligen försöka kommunicera bättre. Det här med att han inte uppvaktade mig på födelsedagen och att jag blev ledsen och sårad av det ska jag också berätta. Det är ju inte bara han som är dålig på att prata.

Förhoppningsvis blir det bättre. Jag vill inte leva utan honom, det vill jag ju faktiskt inte. Det är dags att ta tag i det här nu!

Tack för bra kommentarer, det är så skönt att få höra andras tankar!

5 kommentarer:

Helenas Virrvarr sa...

Ja det där låter bra. Att prata med varandra. Vilket man faktiskt inte är så jäkla bra på. Men att klaga, det är lättare.. Men hur ska den andra veta att den gör nåt "fel" om man inte säger nåt? =)
Lycka till! :)

Kramar

Anonym sa...

Mmm, det här med kommunikation är verkligen oerhört viktigt i ett förhållande. Åren går och man känner den andre ganska väl. En blick, en gest, ett tonfall kan räcka för att den andre ska veta vad man menar. Men i denna trygga visshet kan också förändringar som uppstår gå obemärkt förbi och vardagens "så här är det alltid" gör att lyssnandet kan upphöra. Kommunikation är mer än att tala med varandra och alla har olika sätt att uppfatta den. Om din man är en bokslukare skulle kanske ett brev till honom innehållande dina tankar och funderingar kunna väcka honom ur den vardagliga dvalan :O)

purple area sa...

Ella, grattis, du har vunnit!! Klicka in på min blogg och skicka ett mail till mig med din adress så kommer din vinst på posten!

Anonym sa...

Fann just din blogg...väntar själv på NP-utredning. Skönt att se att det finns likasinnade..Inser mer & mer att jag inte "bara" är lat etc.
Hoppas på diagnos. Skriver mest om inredning på min blogg men du är välkommen att kika in.
Tack för att du skriver så öppnhjärtligt.

Ella sa...

Mittilivet

Hoppas det går bra med din utredning, det kan vara svårt att få rätt hjälp, stå på dig, eller ta med någon som är duktig på att prata om du inte är det själv!

Om jag kan så svarar jag gärna om du har några frågor.

Kram