söndag, augusti 02, 2009

U2


Ullevi, Göteborg, U2
Jag har haft ett skitkul dygn! Jag, Mannen och två killkompisar åkte ner till Js brorsa i Göteborg. Sen gick vi fem ut och åt och sen vidare till Ullevi och konsert med U2.
Och ja, inte vet jag om det är något fel på mig, men jag tyckte att Bono och grabbarna var trötta och smått oengagerade. Jag fick aldrig med mitt hjärta som alltid annars när jag sett dom.
I början var dessutom ljudet skitdåligt, mycket bas, mycket diskant, men inget i mellanregistret. Kändes som om dom gjorde soundcheck under första tre låtarna! Sen fick teknikern till det bättre.
Scenen var verkligen skithäftig, men den är trots allt bara en inramning. Dessutom var Bonos röst rätt ansträngd.
Så, ja, ok, men inte mer. Tyvärr.
Undrar om lördagens spelning var bättre?
Vi fortsatte ut på krogen, tillsammans med två tjejer från Västerås. Hamnade på ett ställe med mest tjugoåringar, men vi hittade ett bra bord och satt där och snackade och drack några drinkar.
Js bror blev bra bladig, men var skitrolig och dansade runt och gjorde "moonwalks".
Runt tre, fyra avslutade vi med lite snabbmat och svarttaxi till Majorna där vi skulle sova.
Ps Undrar om Blogger har något emot styckeindelning eftersom alla blankrader försvinner?

Inga kommentarer: