måndag, augusti 31, 2009

Måndag morgon

En ny vecka, underbart höstväder ute, men imorgon ska tydligen värmen komma tillbaka.

Helgen var trevlig men det hände inte mycket med huset direkt. Kräftskiva i lördags med övernattning hos kompisar i närheten av festen. Trevligt!

Jag mår bra, det enda negativa jag märker av att ha slutat med en medicin är att jag har mycket svårare att somna. Men men, det är ingen större sak. Fördelen är att jag är piggare, det händer saker här hemma igen och jag har större lust till livet!

Orosmoln är stora hunden. Hans tid börjar lida mot slutet och nu är det nog fråga om månader innan vi måste åka med honom en sista gång. Fyyy faan säger jag. Ett beslut som är fruktansvärt att ta.

Underbart är att äntligen är jag kallad till det möte med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan som jag har väntat på. Håll tummarna för att personerna jag ska träffa är bra och förstår min situation och att dom verkligen har möjlighet att hjälpa mig och inte bara lassar över alla initiativ på mig.

Nu ska jag åka och köpa grundfärg och måla plankor till garaget. Det går sakta men säkert och förhoppningsvis blir garaget färdigt den här veckan så vi kan fortsätta med altanen innan det blir vinter! Alternativet är att vänta till våren, men det känns så drygt. Det skulle vara så skönt att starta nästa vår med en färdig altan istället för den här skrutten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett snabbt hej innan jag ska sova..eller, försöka sova. Jag hinner liksom inte :)
Men vi ses imorgon...tar prover på lab klockan 9.45 ca och sen ska jag bara dimpa in på ÖB. Sen kommer jag till dig. På med kaffet för jag har inte ätit frulle då. Kram!