torsdag, juni 18, 2009

Mediciner


Jag håller på och trappar ner Efexor.

Från början var jag lite nervös för jag har läst att om man har otur så ska det ska vara likvärdigt med att trappa ned från typ heroin eller kokain eller någon drog.

Det verkar jag inte ha, men nu, tredje dagen med halv dos kommer en del konstiga fenomen.

Det blixtrar i huvudet på något konstigt sätt, jag är yr, världen försvinner liksom snabbt, det känns för en sekund som om jag ska ramla. Och jag är såå trött. Men blir det inte värre än det här så är det ju ok.

Jag börjar bli luttrad nu, efter två år som försökskanin!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh hjärtat! Hoppas det går bra och hoppas du står ut! Det blir nog skönt att bli av med den här medicinen sen! LOVE syster!!!

MissDopamin sa...

För mig tog det 8 månader av helvete att trappa ur Efexor och de där blixtarna känner jag igen alltför väl. Jag fick stor hjälp av Theralen under hela utsättningen, den hjälper mot mycket av besvären. Massa kramar från Miss Dopamin

C sa...

Jag har dålig koll på medicin namn men jag vet att det är Midsommar i dag! Ha en riktigt härlig dag!!! Stor kram, C ♥
P.S Hoppas du kommer i rätt fas igen med allt!

Judith sa...

Hur funkar ADHD medicin på dig?
Concerta typ.

Anonym sa...

Judith!

Jag ärter Concerta sen ett halvår ungefär, och för mig är det en undermedicin. Den gör livet mycket lättare att leva, även om en del saker finns kvar så är dom mildare och lättare att leva med.
Jag är lugn, det har slutat mala och mala i huvudet och jag är inte alls lika frustrerad längre.
Såå skönt!! Jag är så glad att den här medicinen finns, vet inte hur länge till jag orkat annars!

Kram Ella

Judith sa...

Tack så underbart mycket för det svaret ang. Concerta som jag ju precis börjat med.
Jag längtar så efter ett lugnare liv. Jag är så vansinnigt trött och utsliten nu känns det som.

Jag hoppas verkligen det kommer funka för mig med.

Anonym sa...

känner igen besvären med blixtar i huvudet bl a när jag satte ut min Zoloft. Inte kul alls. Men det går över. Sätt ut sakta bara...

Lycka till o kram!