lördag, juni 20, 2009

Återfall


Igår gjorde vi inget. Sonen stannade hos sin pappa så det blev bara Mannen och jag hemma.

Vi lagade en liten midsommarmiddag, lax, köttbullar, prinskorv, färskpotatis, omelett med stuvade kantareller, oliver, syltlök och lite andra grönsaker. Vi skålade i var sitt glas cider och sen hamnade vi som vanligt i tv soffan. Mannen somnade.

Sen började jag.

Äta, och tugga, och äta. Fort, mycket och så in i helvete fördjävligt ångestfyllt. Jag kunde inte sluta.

Idag mår jag skit.

Om det bara var idag så kan jag ta det. Men jag är rädd för att jag är inne i det nu igen.

Varför?

Det måste ju ha något med nedtrappningen av Efexor att göra, eller? Jag måste ringa på måndag. Kanske förklarade jag inte bra nog för läkaren, kanske förstod hon inte att jag är för långt ner nu, kanske tänkte hon bara på att stoppa mig från att gå för högt igen....

Ledsen, så ledsen, varför gör jag så här mot min kropp och mot min själ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte så hård mot dig själv. I dag är en ny dag. Sköt om dig!!!
Stor kram, C.

Anonym sa...

Hoppas det är bättre idag Syster!!! Jag älskar dig o jag säger som C: var inte så hård mot dig! Stor kram o massa kärlek!!!

Sofie sa...

Det är inte alltid så lätt....Du gör så gott du kan. kram Sofie

Anonym sa...

Tack raringar! Det är bättre nu.

Kram