onsdag, september 24, 2008

Det kontantlösa samhället...

Här om veckan sa någon att det nu gick att välja kod till min banks bankkort. Perfekt tänkte jag och gick genast in och ändrade mina koder.

Efter helgen skulle jag och Sonen köpa ett headset på Media Markt. När jag skulle betala drog jag mitt kort, slog koden..."Fel kod" stod det. Fn tänkte jag, jag måste ha tagit fel kort (jag har två). "Fel kod" igen, och igen. Tillslut fick sonen ta fram sitt kort och betala!
Jag tänkte inte mer på det.
Sen tänkte jag handla mat så jag gick till bankomaten för att ta ut pengar.
Bankomaten slukade bägge mina kort...

Jag kom inte ens ihåg att jag ändrat mina koder, när jag väl kom på det så var det för sent, fast jag inte hade glömt själva koderna...

Nu får jag böka ett tag med kontanter tills korten kommer. Man blir fort van.
Hur gjorde man förr, innan bankkort och mobiler?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag hoppas du får dina kort snart...man blir helt låst. Men det finns ju banker och "ta ut pengar lappar" fortfarande som tur är :) kramar!!